Herinstallatie MSFS2020 via XBOX op PC

Alle vragen die betrekking hebben op software en addons van Microsoft Flight Simulator 2020.
Plaats reactie
WillemJC
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2023, 14:38

Herinstallatie MSFS2020 via XBOX op PC

Bericht door WillemJC »

Om te kijken of het mij bevalt heb ik een maandje geleden met een gamepas van XBOX MSFS2020 standaard op een nieuwe gamecomputer gezet. Het installeren ging probleemloos maar kostte wel wat tijd, dat mag dan ook wel als er ca 190 GB verwerkt moet worden. De game zelf leuk en mooi.
Vorige week heb ik ter uitbreiding Simbridge erop gezet om wat verder te gaan met de NEO 320 en ook met flybywire. Helaas, iets met de installatie van Simbridge ging niet goed. Zodanig dat ik besloot om dat programma te verwijderen. Bepaalde foutmeldingen bleven daarna komen en ook leidde het er toe dat Windows soms automatisch beëindigd werd met de mededeling dat er fouten in het "geheugen" optraden. Wel kon je e.e.a. daarna direct weer opstarten. Dit werd echter zo irritant dat ik besloot om Windows 11 volledig te resetten wat natuurlijk ook resulteerde in het verwijderen van alle apps en dergelijke. Na de herinstallatie van Windows11 weer aan de slag om om MSFS 2020 te installeren. De installer van XBOX ging vlot, daarna opgestart wat dan leidde via installatiebeheer tot het updaten van de eerste extra 127GB . Dit ging ondanks de hoeveelheid voorspoedig maar nu komt het probleem. Na het downloaden moet het ook geïnstalleerd worden en dat installeren ( decomprimeren van het Asoba materiaal noemt het programma het zelf) stopt of stokt steeds. Het programma komt niet verder dan de optie :"Installatiebeheer" met de mededeling dat ie aan het decomprimeren is). Taakbeheer van de computer geeft aan dat de CPU met MSFS bezig is. ( maar is dat nu dus al meer dan 1 dag)

Ik heb tot nu het programma al diverse keren afgebroken en opnieuw opgestart. De computer echt "geschoond" op overtollige registermeldingen, windows updates en laatste drivers gecontroleerd etc., maar niets lost het probleem op.

Hebben jullie een idee wat er fout kan zijn en hoe het opgelost zou kunnen worden.

Ben benieuwd naar jullie aanbevelingen.

Vriendelijke groet, Wim
KLM1755 Wim
Site Admin
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 dec 2021, 13:31

Re: Herinstallatie MSFS2020 via XBOX op PC

Bericht door KLM1755 Wim »

Wat je kan proberen.
Start de commandpromp in administrator mode.
type dan sfc /scannow en enter,
Dat scannen duurt een tijdje. als hij klaar is, dan laat hij zien of alles goed was of dat hij wat gerepareerd heeft.
Als je de Google maps-mod. hebt geïnstalleerd, kijk dan eens naar dit document, https://www.dutchflightsimgroup.nl/micr ... vliegveld/

Dan zou ik de community map een andere naam geven. MSFS2020 maakt dan een nieuwe lege community map aan.
Plaats reactie